poniedziałek, 14 grudnia 2015

Baza do świątecznego stroika w kształcie gwiazdy - DIY

Witam
Chciałabym podzielić się z Wami moim pomysłem na zrobienie podstawy pod stroik w kształcie gwiazdy.
Potrzebujemy:
- tekury, z której wytniemy dwie gwiazdy
- gazety
- taśmy malarskiej
- gazy*
- pistoletu z klejem na gorąco (można obyć się bez)
- ołówek, linijkę, skalpel, nożyczki
*Gazę można wcześniej zafarbować kawą by uzyskać ciekawy kolor.

Najpierw należy wyciąć gwiazdę. Ja "zaprojektowałam" sobie sześcioramienną. Jeśli macie jakiś szablon, wzór użyjcie jego. Jeśli nie, możecie skorzystać z moich podpowiedzi. 


Na zdjęciu przedstawiłam wszystkie wymiary potrzebne do narysowania gwiazdy. Wystraczy przerysować i wyciąć . Pamiętajcie by wyciąć od razu dwie takie same gwiazdy.


Z gazet wyrywamy małe kawałki i zgniatamy je. Takimi kawałkami wypełniamy naszą gwiazdę, przyklejając je za pomocą taśmy. Rogi wypełniamy mniejszymi kawałkami, środek większymi.



Gdy wypełnimy całą gwiazdę, przykładamy drugą na wierzch. Należy dobrze je do siebie dopasować, by ramiona gwiazdy ładnie się "zeszły". I teraz znowu za pomocą teśmy sklejamy wszystko. Teraz czas jeszcze na drobne poprawki, jak widzimy gdzieś "dziurę", wypełniamy ją gazetą.


Po obklejeniu gwiazda wygląda tak:


Teraz czas na gazę, przecinamy ją na paski. Moje miały szerokość około 15 cm, złożyłam je jeszcze raz na pół by nic nie prześwitywało. Owijam nimi dokładnie przede wszystkim rogi i boki (każdy róg zaczynałam owijąć oddzielnym kawałkiem gazy). Chciałam po prostu zamaskować taśmę, środek i tak będzie przytrojony więc jak gdzieś będą prześwity to nić się nie stanie. Jeśli macie jakiś inny pomysł na zamaskowanie taśmy po bokach spokojnie możecie pominąć ten krok. Ja swoją gazę podklejałam lekko klejem, choć raczej to nie jest konieczne, trzymała się dobrze i bez tego. Na koniec można owinąć ją kilkaktotnie sznurkiem (zwłaszcza jeśli nie używamy kleju).


Tak prezentuje się gotowa baza pod stroik:


Wbrew pozorom nie zajmuje aż tak dużo czasu :)

W jaki sposób ozdobicie sobie  taką podstawę zależy tylko  od Was :)
Mój stroik, to dół wyłożony mchem, w środek duża świeca, parę bombek i koralików. Gotowe:






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz